Rödvantar

Idag och igår har varit bra dagar. Jag har ju i princip inte rört på mig under hela lovet, så att ta sig till skolan och traska runt där var förvånansvärt angenämt.
Igår märkte jag att vintern var annorlunda. Det var kallt och stjärnor, snön låg vit(!) och orörd(!!), knarrig och lite gnistrande. Som i Kiruna. Snön på gatorna var vit och hårdtrampad. När man drog in luft frös näsborrarna till lite. Helt plötsligt var vintern rätt okej, jag kan nog klara mig utan vår ett tag till.
Igår kväll somnade jag innan tolv, och vaknade samtidigt som pappa väckte mig. Märkligt och angenämt. Dessutom hittade jag mina röda lodarvantar i morse! Det gjorde mig så full i fan att jag visserligen kom försent till franskan, men det gör inte så mycket. Det har ändå varit en bra dag. Folk har varit snälla, lektionerna inte allför hemska. På hemvägen var det varmt och det snöade, lätta, vita flingor som jag fångade på tungan. Och detta en onsdag. Wow.
Ingen träning blir det, tror jag. Är väl ett onödigt påpekande då jag knappt har varit på träningarna alls denna termin. Orkar inte, vill inte.

...dåligheten smyger sig på. Ständigt närvarande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback