when logic and proportion have fallen sloppy dead

Man lär sig liksom aldrig av sina misstag. Klockan är mitt i natten igen, imorgon skall det upp och tränas, jag har INGA rena underkläder, imorgon kommer det kanske hit folk så jag måste städa, jag håller på med ett bildprojekt som måste bli klart ikväll, som är långt ifrån färdigt, och dessutom är jag ganska missnöjd med hur det blir. Jag är så jävla trött så jag får sömnryckningar. Det går inte så bra helt enkelt.
Så plötsligt! finner jag mig själv i köket, i full färd med att göra tapenade. Jag har inte sömngångat mig dit eller så, bara låtit bli att reflektera över det faktum att jag har tänkt "hm, för mycket oliver, hjälp, tänk om de går ut", slagit upp recept i Bonniers stora kokbok, länsat kylen på lämpliga ingredienser och börjat planera spejsiga smörgåsar - när jag typ aldrig någonsin har tänkt tanken att göra egen tapenade. Jag misstänker att mitt undermedvetna ledsnade på att göra och tänka på Viktiga Saker, och helt enkelt highjackade mig, lömskt slog ned mitt förnuft och gick för att göra det absolut onödigaste det kunde komma på.

Men geggan (a.k.a tapenaden) blev jättegod och nu har jag mer energi, puss på min hjärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback