sent en lördag kväll

"I en annan del av natten är världen en high school-film, eller kanske snarare en dokusåpa. Jag var inställd på att skratta mig till sömns, men när jag gick ut på balkongen för att röka (med grannarnas fyllefest som mysig ljudfond och kvarglömda vinglas i snön) kände jag stjärnorna ovanför molnen. Helt plötsligt kom jag ihåg världen, och drömmarna känslorna minnena himlen trängde bort de humoristiska konspirationsteorierna; eller fick mig iallafall att minnas hur litet och avlägset mitt medvetandecentrum är just nu. Det är med sorg jag föreställer mig deras tillvaro i detta ögonblick, sinnen som inte sträcker sig utanför rummen de är i och människorna i dem. Jag ser en persons åtrå och är ledsen för att den skall ta upp henoms värld. Jag ser en annans febriga dans med sin egen självbild, som hen väver av relationerna till andra människor. Jag ser en tredje, som inte inser att det är sig själv hen saknar.

Utanför ligger vintern vidsträckt, ljuspunkter glittrar i mörkret någonstans där bortom vår syn, och över taken skådar en fjärde ut i det okända."

Kommentarer
Postat av: bittin

Hej!



2011-12-19 @ 04:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback